Naish Torch - recenze nového kiteboarding padáku
Naish TORCH je nová hračka, ktorú sme už dlho očakávali. Naish si dal i tentokrát veľmi záležať a Torch je prepracovaný padák od tých najmen‘ích detajlov, až po radikálne zásahy do padáka (foto 1 a 2).
Absolutnou novinkou je Octopus System. Že čo to znamená? V‘etky ‘piry sú navzájom prepojené s leding edge hlavnou ‘pirou jednosmernými ventilmi (foto 3, 4 a 5). To znamená, že pri nafukovaní padáku sa nafúknu v‘etky ‘piry naraz (foto 6, 7 a 8), ale pri vyfukovaní hlavnej ‘piry zostanú priečné nafúknuté (foto 9). Ventily, ktorými su ‘piry navzájom spojené sú skryté vnútri, takže napohľad nič nie je vidieť (foto 10).
Pri vypú‘ťaní vzduchu z priečnych ‘pir je to teraz tiež jednoduch‘ie ako u jeho predchodcov (foto 11 a 12). Ventily s guličkami, s ktorými to bolo vždy komplikované, už nie sú potrebné (foto 13). Preto pri nafukovaní a vyfukovaní si u‘etríte množstvo času a energie. Torchove ‘piry sú oproti predchodcom viditelne už‘ie. Jediný problém, ktorý som v tom na‘iel bol, že oprava alebo výmena ‘pir môže byť komplikovaná. Ale nové materiály použité Naishom asi po‘kodenie ani neumožnia.
Medzi ďal‘ie novinky patrí Shift System. Pod nový shift systém spadajú ‘nury, ráhno a nový bezpečnostný systém (foto14 a 15). Ráhno už nie je okrúhleho prirezu, ale pod vrchnou vrstvou gumy sú umiestnené e‘te ďal‘ie gumové podložky. To znamená že ráhno je oválne, lep‘ie padne do ruky a má optimálny grip. Je možné ho kúpiť vo viacerých veľkostiach. Na padáku pribudla piata ‘núra. Je umiestnená na pump leash. Piata ‘núra zabezpečuje lep‘ie správanie padáka vo vzduchu. Z časti je v ‘núre pripletaná guma. Predné ‘núry sa približne v polovici dĺžky zbiehajú dokopy a ďalej smerom dole k ráhnu vedie jedna hrub‘ia ‘núra (foto 16). Naish umožnil ‘ir‘ie využitie tohoto ráhna s piatimi ‘núrami na padáky, ktoré majú tzv. Pump leash (Aero II a nov‘ie). Na konci piatej ‘núry je handlepass leash (foto 17). Takže netreba nič dokupovať. Nový shift systém disponuje samozrejme aj v‘etkými bezpečnostnými prvkami pre velmi rýchle odpojenie padáka. Predné a zadné ‘núry majú odli‘ný systém uchytenie na padáku. Prakticky je nemožné zmýliť si ich, lebo sú farebne odli‘né ( pravé a lavé ) a e‘te k tomu sa predné nedajú zavesit dozadu a naopak (foto 18). Šnúry majú ako obvykle Quick disconnectors (foto 19) pre lah‘ie odstrojenie ‘núr. Nový je depower systém na prednej ‘núre nad ráhnom (foto 20). Teraz sa power aj depower ťahá smerom do dola a umožnuje nastavenie ťahu padáku velmi presne.
Okrem týchto noviniek má padák samozrejme aj v‘etky komponenty, ako jeho predchodca. Napr. možnosť použitia na snehu (foto 21-snow kite attachement), na koncoch draka zahnuté stabilizačné ‘piry, v‘etky konce a hrany ‘pir sú pokryté Kevlarom (foto 22 a 23), pump leash, fast relaunch (foto 24) atd.
Pomer dĺžky a ‘írky padáka je stredný. Nie je až tak úzky a dlhý jako X4. Strihovo sa dá trochu prirovnať k V4. Na padáku sú použité lahké a pevné materiály, takže je e‘te o trochu lah‘í jako jeho predchodcovia. Na padáku ma velmi zaujala aj grafika. Ale o tom moc písať nebudem, omrknite si fotky.
Bohužial som e‘te nemal tu čest zalieteť si s ním (nedostatok vetra) , ale padák mám e‘te k dispozícii. Ako náhle zafúka, tak to otestujem a spí‘em ďal‘í report. Verím že je sa na čo te‘iť!
Chicco, HARAKIRI team rider, chicco@harakirikiteboarding.cz
foto: HARAKIRI KITEBOARDING
Pokud chcete být neustále informování o kiteboardingu, zaregistrujte si naše stránky jako domovské. Pokud chcete sami přispět zajímavým příspěvkem, napište nám.